soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Devrim tanımları ve teorileri | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
2 | Klasik Yaklaşımlar: Komünist Parti Manifestosu; Fransız Devrimi ve Devletin Gelişmesi; Bürokrasi ve Devrim | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
3 | Modernleşme Üzerine Tartışma: Devrim ve Siyasal Düzen Modernleşme devrimi besler mi? | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
4 | Devrimin çok etmenli Analizi: Köylü sınıf ve devrimler;Devrimlerin yapısal Analizi; Modern Diktatörlükte Devrimler | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
5 | Devrimlerin Kökenleri: Fransız Devrimi | Jeremy D. Popkin, A Short History of French Revolution, 5th. Ed., 2009 Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
6 | I. Arasınav | |
7 | Rus Devrimi | Michael D. Richards, Revolutions in World History, 2004 |
8 | İngiliz Devrimi The English Revolution | Michael D. Richards, Revolutions in World History, 2004 |
9 | Amerikan Devrimi: Bağımsızlığın İlanı Devrimin Etkileri | Gordon S. Wood, The American Revolution: A History, 2002 |
10 | Küba Devrimi: Ekonomi ve sosyal sınıflar; Devrimci Küba; Ana olayların kronolojisi | James Defronzo, Revolutions and Revolutionary Movements, 2nd. ed., 1996 |
11 | II. Arasınav | |
12 | İran Devrimi: İranDevriminin Yapısal Sebepleri | Micheal D. Richards, Revolutions in the World History, 2004 Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
13 | 1989 Doğu Avrupa Devrimleri | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
14 | Devrimlerin Sonuçları: Eşitsizlik ve tabakalaşma Sanayileşme, Savaş ve Sosyal Refah | Jack A. Goldstone ed., Revolutions: Theoritical, Comparative and Historical Studies, 2nd. ed, 2002 |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest